Easter all the way ;)

Vi ha verkligen haft roligt två dagar nu, Jag Pill <3 Ante <3 o Kusin <3, plus lite statister ;)
Jag åkte ner till Kusins i torsdags efter maten.
Hjälpte till o påskpynta, vilket betyder typ att jag höll me Pill att det var överdrivet med påskpynt o sen hängde jag upp en affisch på tvättstugedörren.
Sen insåg vi att det var typ bara rat på tvn. Så jag o Anso åkte ner på MK o hyrde en rulle. Nu kom jag faktiskt inte ihåg vad den hette, va väl iaf sisådär bra.
Sen gick vi i säng, alla verka va gka trött.

Vakna av att Anso höt på morgon ;)
Sen klev vi upp o åt frukost o gjorde oss redo för LEVAS! Det vi som mest längtat efter.
Jag o Pill satte oss i den vackert lila nilapulkan ;) o Ante baka kusin. Sen drog vi iväg.
Vi hade fått varningen att det skull gå fort för det var "sugföre". Men vi bara log.
Fast på lill skeppen högg Pill tag i isdobba hon had runt halsen o sa "Ja håll i me". ;P Det var bara lite ovarnivattne ;)
Vi åkte uppför brantbacken där man så många gånger har varit o grillat i sina unga dar.
Sen över en skogsbilsväg o ut på en tjärn.
Det var dagens första o kanske enda misstag.
Se här:

vi fastna ju som lite i vattne dära. :)
Kusin utbrast: Ja visste vi sku ha tage vägen iställe ;)

Kusin körde bort sin skoter ur vattnet, dom drog loss pulkan o fäste den bakaför Johans Lynx. Sen drog han den till torre land. Så hämta dom oss en o en.
Sen bar det iväg.
Min stora fasa var passeringen över älva! Har alltid haft väldig respekt för den passagen.
Första biten gick bra, syntes int så mycket vatten. så säg Pill: "Äre int här man ska korsa älva o börja köra på andra sia?"
Jag kände bara lite omg!
Men väl när vi korsa älva så vare int se farligt xD
Värre vare väl när vi komme ut ur skogen i bastusel där faster ha stuga. för där vare vattne nanting oppa isn!
Vi vinkade iaf till dom som stod vid fasters stuga (ingen aning vilka de va men faster lär ha vare en av dom) Sen vinka vi även åt de vi tro va Harry som stod lite längre upp på isen o fiska. Var iaf med säkerhet hans skoter.
Kusin drog oss första biten uppet fjälle. Men sen böt dom skoter. Så johan fick dra oss sista biten. Den branta biten. Väl uppe på Levas var det mjölkdimma! Man såg knappt skotern framför sig. Pill satte igång fantasin sin o sa "det ser ut som man har dött o ska hitta ljuset, tänk om vi snart kör in i en klippvägg". hon e rolig den tjejen
<3
Dom körde runt runt ett tag o skulle bestämma sig vars vi skulle "bosätta" oss för dagen. O när vi kör lite nerför kommer Pills fantasi tillbaks, "Va e de där? Ja ba vadå? E de rena? Vars då? Oooh e de vargar? Ja ba va? o just när ja se va hon mena så säg hon nää de e ju hundar <3
Vi hitta ett perfekt ställe för att gräva en grop o börja med ätningen.
Först fika vi choklad o mackor. Urjävlagod choklad kan jag meddela!
Sen efter ett tag blev den pannkaka. O på slute grille korv o varmamackor.
Ante hitta sig en gran (trojadeva) när vi komme dit, eller den granen va precis där vi satt. Men iaf så var det som en öppning i den, i kvista vill säga. Han kröp in där o sen titta han ut genom ett hål lite högre upp

Ingången

Så såg det ut när man titta uppåt i trädet
Jag o Ante tog en promenad upp på fjälle

sen kom vi på Hur ska vi ta oss ner? Tyckte att Ante kunde springa ner o hämta bräderna men det tyckte inte han ;) Så vi tog o rulla nerför fjälle! O tro mig, det var nära att pannkakan skulle göra en taxisväng ner i magen o se dagens ljus igen ;)
Jag tog o rulla ner i ett djupt skoterspår, det vart tvärstopp!
Roligt hade vi iaf :D
På hemvägen fick Johan dra oss i pulkan, hans skoter kändes bättre som dragar.
Jag o Pill filmade på älven när vi passera ovarnivattne. :)
När vi kom ungefär till Adak så titta solen fram.
Inga fadäser på hela hemvägen kan vi stoltsera med.
Johan sa att ja hade skrattat hela vägen medan Pill såg vettskrämd ut. Men jag lovar hon skratta lika mkt om inte mer.
Jag stannade kvar hos kusin över natten för att jag skulle följa dom idag oxå.
Så vi åt grillat med pärgratäng te middag. Sen såg vi lite talang o så Pirates of the.....
Men snacka trött man va! Så det blev en relativt tidig kväll för att vara fredag.

Upp imorse o iväg till Fnöskberget (fast det stod fläskberget på skylten)
Där drack vi choklad o åt mackor.
Sen tog jag o Pill varsin stjärtlapp o åkte nerför berget efter skoterspåret. Ante brädade.
Jag fick upp sån hädisk fart! Hamna i ett gupp flög upp o slog huvve i landningen men fortsatte åka. Som barn på nytt. :D
Sen hoppa vi in i pulkan o åkte vidare.
Kusin stanna efter vägen ( vi va på väg till Matsnånting) så onga kunde bräda nerför en ganska brant backe. Sen sa han att dom fick tolka ett tag. ingen gladare än dom, o ingen mer avis än jag ;)
När vi kom fram till 370n (vägen) så fick dom släppa o gå te skoterspåret på andra sidan. Där tog tolkningen slut. O det var nog tur. För där på ån var det hur mkt vatten som helst. O hur roligt som helst ;) Tyckte iaf jag o Pill i nedcabbad pulka.
Framme i Matsnånting så grilla vi korv o mackor o surra me folket där.
Fick veta att det är typ ingen som vill åka pulka bakom kusin, kan int förstå varför ;)
Smilla var redan där med Anso. Plus fyra andra vovvsingar. så hon hade det bulla.
När vi for hem så åkte vi en annan väg så vi inte skulle hamna i det väldiga ovarnivattne.
Vi baki pulka tyckte det var lite trist, för det gick ganska sakta, så vi tog upp snö o kasta på träd i farten xD

Väl framme hos kusin packa jag in alla mina grejer i bilen o for hem till pappa. Han duscha o så innan dom kom hem från råstrand. Då tog vi o gjorde oss Tacos :D
Så nu är man mätt i magen.

Nu ska jag ta mig en promenad med Smilla o Ruffe tro jag. Sen blire slapparkväll.
Heja SAIK förresten :D

Tack ni bästa för dom här dagarna!
<3


Saknar o älskar dig!


Over and out
Tz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback