Drömmen........

Inatt drömde jag sketkonstigt.
Nu är det säkert inte nån fler än mina nära o kära som förstår vilka alla personer e.
Men roligheten kan säkert alla ta del av ;P

Från början komme ja någerst me Ante. Bror o pedro va där.

Sune stenvall o anneli låg i en svart nila pulka o sov :S

Sen va ja hemma hos nån, En tjej o hennes lillebror.

Tidigare hade vi tydligen varit o ätit urgod mat på en restaurang där kocken va ung o gka så snygg.

Väl hemma hos dom dära så va kocken där också! Så ja tänkte omg vilken lyxig familj som anställer kock.

Men då visa de sig att dom va syskon allehopa. Kocken va storebror.

Vi kom fram till att anders magnusson (johans lillebror) hade bott hos deras kompisar när han va på usm :S

Sen helt plötsligt så va ja på skotervm!

De roliga va att Jensa sku åka föråk, för de hade han gjort året innan.

Samtidigt var det begravning på hembygdsgården! Men vem som dött framgick inte av drömmen, bara att det var begravning förra året också på skotervm :/

Det körde förbi en pickup där man såg världens största (typ) krans me stora rosor o massa grönska, som nån hade köpt till begravningen.

Påväg upp till backen på vägen från storvägen så möter jag  Veronika Ö o Iren ilska! Dom kom me en kundvagn me typ världens tråkigaste krans, dom skulle till hembygdsgården för att delta på begravningen.

Jag sa men ja ha bilen däruppe jag kan skjutsa er men ni kan börja gå så kommer jag o plockar upp er. Så tog ja kundvagnen o gick upp. Då mötte jag några som prata bred bondska. O jag o nån fler sa vet ni om att vi kommer från malå? Dom ba ALLVAR?

Sen skulle dom gå därifrån för dom skulle inte ens se skotervm.

När jag då fortsätter mot bilen (o nu hade de gått väldigt lång tid så begravningen hade säkert redan börja) så stannar dom där som prata brebonska för jensa e på väg ner för backen.

Han hade rossignol skidor! Tokgamla, osså den knallgula me blå armar landslagsdressen o grön oranga scott krokistavar. (de va slalom!) han va döjävlaförbannad när han kom i mål. Han skrek o svor o slog me stavarna. Jag skulle passera han men va lite rädd för han stod på vägen :S

Just innan jag skulle passera så kom Felix Neureuther nerför backen, han drog en bakåtvolt i en backe just innan mål. Det stod en port där!

Sen gick jag förbi jensa, men jag gatt säga hallå jensa jag vill gå förbi kan du ta det lite lugnt med stavarna?!

 

Sen vakna jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback