Papi!!

Idag fyller min älskade Papi 60år! Grattis som faen te han!! <3


Igår jobba ja ju kväll. Bakade bullar osv energi som aldrig förr ;)
Efter jobbet så for jag till ströms och hämtade Smilla. Därefter på affären för att handla mjölk.
Handlade även flingor, barnsligt gott ;)



Sen gick vi hem te soet.
Dom hade stängt av vattne hos han igår, o till skillnad från när dom stängde av vattne här så hade hans vatten avstägningen 18-6. :S stackarn! Man bli ju som nöjd då när man själv blev drabbad 8-18.
Iaf så när jag komme dit så sa han där ha du en liten present.
Ja vände blicken mot där han pekade o utbrast! TACK!! Det var 5st reklamnyckelband. xD Me like!
Jag fråga han litegrann om jägarexamen, om det var svårt osv. Han tog fram böckerna han hade och förklarade. Det verka vara ganska mkt men jag tror att bestämmer man sig så går det nog bra. Skulle få låna böckerna men jag sa att jag vet ju vars dom finns. :)

Sen så har jag snackat med han om att jag ska göra om luckorna hemma. Iaf så tycker han (vet int om jag skrivet det förut, ursäkta isf) att färgen som är (typ vit) är ganska fin och att mina luckor e så pass fräscha så jag behöver inte göra mer än byta till dom nya handtagen för att det ska bli ett mkt finare kök. Igår tog han fram tre färgkartor med olika kulörer man kan använda för att måla luckorna. Jag tvärögna igenom dom för att se vad det var, då drar han fram en målarburk! Han hade blandat färg som skulle vara så pass nära min nuvarande luckfärg som möjligt. För knopparna som sitter på luckorna nu har nött och det nötta syns med dom nya handtagen. Osså drar han fram sandpapper så att jag ska slipa det nötta och sen måla på med den där färgen och se om det funkar. Annars måst man måla hela allte. Sen fick jag även tre penslar! Och världens sötaste rollerset.

The penslar :P


Se så litet! Übersött!!

Så nu är det ju bara att sätta igång med arbetet. Få se när det blir.
Jag frågade om färgen lukta någe, iom att jag är ganska allergisk. Då fick jag till svar
Nej, den är vattenburen och godkänd av astma o allergiförbundet. :D

Imorse klev vi upp klockan 8.
Då gick jag en halvlång promenad med Smilla. Sen for jag hem och käkade frukost.
Därefter har jag dammsugit och skurat hela lägenheten x)
Energi!! :P

Nu ska jag duscha och fara till mamma innan jag börjar jobba.


Pusssss

Kommentarer
Postat av: YourGirl

Fasen vicken tur du harå :D

2009-09-16 @ 12:49:39
Postat av: Anneli

Dom där flingorna har vi åxå hemma, å barnen älskar dom! Speciellt lilla damen =)

2009-09-16 @ 20:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback