Husli!

Tjoho:P

Igår var det lördag för er som missa de ;P
Jag vakna alldeles för tidigt för att vara lördag. Kom på att tjittan ja ha inge pålägg, så ja klädde mig o for på affären och så for jag o lämna igen den där konstiga filmen. Sen blev det varma baguetter med ost och ett glas juice te frukost xD Och därefter en lååång dusch innan vi for till Lilla.
Där hjälpte vi till att byta gardiner i vardagsrummet. Sen såg vi en film innan jag assisterade vid matlagningen. Mamma kom för att äta. Lilla gjorde plankstek. Det var ju hur gott som helst. :P Mamma drack en öl och ett vinglas. Haha sen e hon rolig. Lilla drack en smirre, och jag drack mineralvatten. Sen slog vi följe med mamma när hon begav sig hemåt. Hämtade nå gardiner som Lilla skulle ha i köket och sen vände vi tillbaks till Lilla. Där såg vi sommarkrysset och massa filmer. Bla Hanna Montana the movie. Den va ju bra! Jag tror bestämt att klockan var halv två när vi gick hem!
Fick ett gka roligt sms av soet igår. Vid åtta tiden skrev han Nattinatti. Ja ba: ska du redan sova? Nä men jag tänker i förväg ifall jag glömmer bort det sen. :P <3

Imorse vaknade jag klockan halv nie tro ja de va! Klev upp och satte mig vid tvn och käkade frukost. Men innan det jag såg var klart så hade jag startat en tvätt och kastat ut alla täcken o överkastet o alla kuddar på balkongen. Även smillas bädd. Sen började storstädet :P Jag diskade bort det lilla som fanns. Sen dammsuga jag hela lägenheten även soffan! Och sen skurade jag. :D Efter skurningen hade torkat så for vi på affären och handlade lite nödvändigt. Däribland två par långjalingar :D


Smilla blev stationerad på balkis medan jag städa :P

Minsta kom över för att få sitt hår slingat. När vi hett i färgen o det skulle verka så började jag med mina storkok.
Hade taget fram en stor köttbit och en påse kotletter på morgonen. Så jag gjorde stek av köttbiten och stekte kotletterna och gjorde en sås av skyn. Sen koka jag pärer och gjorde pressad potatis. Och till det broccoli!


Min middag :D

Sen efter middagen så tog jag på mig gympadojjerna och gick rundningen. Snacka powerwalk. De tog en halvtimme. Va helt underbart väder, eller det är det väl än tom. :P Sen jag har kommit hem så har jag diskat bort maten och renbäddat sängen.
Allt som allt har jag tvättat tre maskiner idag. även att ett par rosa sockar (som jag tvättat massa gånger förut) färgade mitt lakan. Så nu har jag ett stycke rosa lakan :P Ljust rosa

Ja! Jag fick en bok av mamma idag! En bok som jag har sagt att den vill jag ha! Så tack mamma!



Hoppas på inspiration ;)


Nu laddar jag för tv kväll. Jag förtjänar ju som att slöa ikväll ;)
Ska avnjuta en grape medan jag ser Priviliged. :D

Imorgon är det jobb återigen. Och jag tänker cykla. Så länge det är så här skönt på morgonen så kommer jag cykla. På kvällen ska jag fara o boxas. Om jag hinner få plats vill säga.
Så nyttig man e nuförtiden!

I veckan blire inga myskvällar :/ Iaf inga myskvällar med soet!

Nä nu får det räcka!


Pusss

Kommentarer
Postat av: Anneli

Ja, man kan ju som säga att Smilla såg ju inte allt för missnljd ut där hon låg ;-)

Du är så himla energisk, så jag hoppas att de kan smitta av sig lite!!!

Ha d bäst! KRAM

2009-09-06 @ 19:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback