Sunny Times

I fredags efter halvdags jobb så skulle vi GRILLA XD. Minsta hade förberett grillspett och vi handlade det sista. Allt som allt så blev det 46grillspett! o vi var 6personer. Men det räckte nästan inte ändå. För folk kom och hälsade på och folk vart fyllehungrig. Synd att man e så trött efter veckans arbete. Jag tog två klunkar ur min öl till middagen. Men jag kände nej tack jag avstår. Sen var jag så trött och ville bara hem och sova.

Igår, lördag, var jag och systrarna o svågern till stan på shoppingtur. Vi for först och handlade toning till min bil. Sen in till stan. Solen lös och det var rena rama sommarvärmen. Minsta tyckte vi skulle hitta massa kläder till mitt nya jag. :D Och det gjorde vi. Jag köpte en rödrutig klänning, en lila tröja , en vit tshirt med krage, en jeansväst, ett mörkaprikost linne och jeansshorts modell mindre. OMG! Klänningen kunde jag ha i storlek 40/42!! Shortsen fick jag på mig 42!! Det var urlänge sen jag fick på mig den storleken! Jag är typ gode överlycklig XD Sen så köpte jag skor på skopunkten. Som jag kan ha till bla klänningen. :P
På kvällen när vi kom hem så fick jag ha modevisning för mamma. Hon tyckte det var jättefina kläder. Och hon tyckte jag var ursnygg i jeansshortsen tillsammans med vita tshirten och jeans västen. Till det hade jag tjuvlånat ingos pilotbrillor. Som billybonka sa OH du se ut som en raggarjänta :P

Idag klev jag upp och for med lurv till minsta. Sen styrde jag till havs. Det var dags att baka till SM nästa helg. Vi kämpade på i några timmar och resultatet blev 2 kärleksmums plåtar, 3 pitekaka plåtar och ca 120 mördegskakor. Jag kan minnas fel men det var iaf väldigt mycket. Efter baket var klart åkte vi till gården ;P Vi skulle ge oss på att tona min fina bil. Men I hade inte tålamod att utföra arbetet och jag tror inte jag har det heller. Så I ska försöka få tag i en som kan och höra om han kan hjälpa mig. Innan jag for hem så tog vi lös takboxen från bilen och bar upp den på höloftet. Eller vad dom nu sa det hette. Den ska få bo där i sommar. :D Sen blåste jag hem och grillade hos mamma. Åt middag där och for sen hem och har nu tvättat en tvätt och startat en ny. Hängt ena tvätten på balkongen och sitter och ser tv. :) Ja jag har diskat oxå.

Så är det. Kanske blir mer jobb för mig inför SM. Få se vad dom säger.
Älsk kommer iaf och ska va hos mig under SM. Det känns roligt. Lilleman håller ju på att bli så stor. Snart duger det säkert inte att hälsa på. Man få ta tillfällena i akt när dom kommer.

Nu ska jag fundera på om jag är sugen på popcorn och sen se lite mera tv. Jobbar kväll imorgon. Är fruktansvärt trött just nu känner jag... hrmhrm..

Älskar er alla de mina!
Trollonga!

Over and out o.O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback